Skocz do zawartości

Witamy na Technics Group PL

Guest Image

Witamy na Technics Group PL, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym. Jeśli posiadasz konto na FACEBOOK'u możesz to zrobić jeszcze szybciej jednym kliknięciem.

Zakładając konto na Technics Group PL, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Ranking

  1. Duke

    Duke

    Root Admin


    • Punkty

      17

    • Postów

      543


  2. Banalny

    Banalny

    Members


    • Punkty

      12

    • Postów

      24


  3. Highlandgreen

    Highlandgreen

    Moderator


    • Punkty

      11

    • Postów

      32


  4. Krzysztof Zdrojek

    Krzysztof Zdrojek

    Moderator


    • Punkty

      9

    • Postów

      253


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 2018.12.29 uwzględniając wszystkie działy

  1. Witam! Ja użytkowałem kilka różnych Technicsów (niektóre zakupione jeszcze osobiście w Pewexie), ale obecnie postawiłem na skompletowanie wieży z określonego okresu. Wybrałem rok 1992, moim zdaniem jeden z najlepszych, bo od 1994 kiedy wprowadzono obłą, plastikową stylistykę. I Technics zaczął się staczać... 😞 W każdym razie gram na: Wzmacniacz SU-VX 600 Korektor SH-GE 70 CD SL-PG 520 Deck RS-BX 626 Oznaczenia piszę z pamięci - mam nadzieję, że nic nie pomyliłem... 😉 Przy okazji cyknę fotkę. No i do tego tonsilowskie Altusy 75, które posiadam z "epoki". Pozdrawiam pasjonatów! Banalny
    3 punkty
  2. Cześć. Od jakiegoś czasu zastanawiałem się czy opisywać moje zmagania z przywracaniem SU-V90D do świetności i pełnej sprawności na FB i... Stwierdziłem, że mi się nie chce... Wystawiłbym fotki, zebrał kilka like'ów i zapewne nikt by nie przeczytał do końca co robiłem, jakie napotkałem trudności, ile zajęło mi to czasu i... Ile wydałem pieniędzy. Jednak skoro powstało forum, to stwierdziłem, że tutaj to opiszę, nawet jeśli nie zainteresuje to Was, to ja będę miał dla siebie. Sporo ludzi ma problem z tym aby przyznać się ile zapłacili za sprzęt, czy jego serwis. Ja nigdy nie rozumiałem dlaczego. Wstydzą się, że za dużo? A może, że za mało i ludzie ich zjedzą, że tak tanio to nie może być dobrze? Ja postaram się opisać wszystko najbardziej szczegółowo jak potrafię. Z racji, że mam mało wolnego czasu zdecydowałem się pisać na bieżąco, edytując post, aby z racji rozciągnięcia naprawy w czasie nie zapomnieć co robiłem. Tak więc zaczynam: Kupiłem SU-V90D od pewnego chłopaka w Warszawie za całe 800 zł po zaciętych negocjacjach. Proszę sobie darować, że "łoo Panie za tyle to prawie dwumasa ze szrotu to Passata" albo "jak za tyle, to nie ma się co spodziewać, że będzie działać, a tak w ogóle to Technics, więc nawet jak będzie, to nie nadaje się do słuchania muzyki inaczej niż w remizie na altusach". Nie o tym jest post. Wracając do tematu: wzmacniacz działał, potencjometry trzeszczały i przerywały, z wyglądu był całkiem ładny, tylko gałka obdrapana i mała rysa na froncie i górnej obudowie. Krok pierwszy, to oczywiście rozebranie i czyszczenie. I tu miła niespodzianka... Obydwie rysy jak i obdrapana gałka okazały się jakimś brudem, który bez większych problemów zszedł. Po czyszczeniu moim oczom ukazał się wzmacniacz w stanie wizualnym idealnym, lub prawie idealnym. Niestety wewnątrz czekała mnie niemiła niespodzianka w postaci napuchniętego elektrolitu w sekcji zasilania. Na szczęście nie tego dużego 12000uF, a mniejszego 4700uF. Po dokładnych oględzinach znalazłem jeszcze dwa podejrzane kondensatory, więc zapadła decyzja o wymianie wszystkich. Zapewne część, lub nawet większość skrytykuje takie "wymienianie na pałę" jednak z dwóch powodów robię tak a nie inaczej: 1. Jest taki, że nie mam już testera, który kiedyś pożyczyłem, w związku z czym nie mam jak sprawdzić wszystkich kondensatorów po kolei. 2. Jestem leniwy i szkoda mi czasu na ich sprawdzanie nawet gdybym miernik posiadał. Dodatkowo z doświadczenia z kilkoma innymi wzmakami i amplitunerami wiem, że elektrolity po tylu latach jeśli trzymają jakiś parametr to jest to tylko pojemność, a ESR zazwyczaj wyjebuje w kosmos. Podobnie bywa z napięciem przebicia. Tak więc usiadłem z instrukcją i samym wzmacniaczem, spisałem listę kondensatorów i będę zabierał się za wymianę. Dzisiaj odebrałem paczkę. Dla ciekawskich komplet elektrolitów poza tymi dwoma dużymi filtrujacymi w zasilaniu kosztował ok 100 zł. Kupiłem Panasonic FM, Nichicon FG i kilka sztuk KZ, FR i z okazji, że jest trochę bipolarnych to ES. Dodatkowo mam w domu jakieś Elny, które zostały mi z wcześniejszej naprawy. CDN. Cz. 2: No i gotowe. W końcu mam chwilę, więc dam kilka fotek i opiszę co i jak. Pierwsze kilka fotek to zdjęcia tego jak wyglądał gdy się do niego dobierałem. Na fotce nr 5 widać powód mojej decyzji odnośnie serwisu: Jak widać kondensator był już na wykończeniu, a niestety nie był on jedynym. Wszystkie wyglądające podejrzanie (w sumie 3) znalazłem w miejscach gdzie występują wysokie temperatury generowane przez pobliskie elementy typu tranzystorów, czy stabilizatorów. Poniżej płytka z potencjometrami regulacji barwy. Jak widać dość mocno przegrzana - do tego stopnia, że luty były już luźne - postanowiłem dołożyć radiatory.
    3 punkty
  3. W 1979 roku TDK wypuściło swoje pierwsze kasety typu IV czyli tzw. "metale". Kaset tych były dwa rodzaje: TDK MA oraz TDK MA-R. Aby w pełni wykorzystać potencjał taśm metalowych, które wyniosły jakość odtwarzania z kaset na niespotykany dotychczas poziom zamknięto je w obudowach najwyższej jakości. Konstrukcję TDK MA określono jako mechanizm o standardzie laboratoryjnym (Laboratory Standard Mechanism) co miało zapewniać świetną jakość odtwarzania ale prawdziwą petardą była kaseta oznaczona jako TDK MA-R. Litera R w oznaczeniu kasety oznaczała standard referencyjny firmy TDK co oznaczało, że jest ona wykonana w najwyższej możliwej do osiągnięcia jakości i, że jest stosowana jako punkt odniesienia w stosunku do określania jakości innych kaset. Aby osiągnąć tę referencyjną jakość, obudowa oraz mechanizm kasety zbudowano jako trójwarstwową konstrukcję której rdzeń był odlewany ciśnieniowo ze stopu cynku i obłożony z obu stron twardym, przezroczystym plastikiem. Całość wykonana była z mikronowymi tolerancjami. Taka konstrukcja nadawała kasecie niespotykaną sztywność oraz zapewniała idealnie równoległe ułożenie stron A i B wraz z perfekcyjnym prowadzeniem taśmy w torze magnetofonu. W momencie debiutu TDK MA-R szokowała wyglądem, wagą i... cenami które w Japonii wynosiły: ¥ 1,750 (C46) - 1979 ¥ 2,000 (C60) - 1979 ¥ 2,600 (C90) - 1980 Początkowo dostępne były długości C46 i C60 ale niedługo potem pojawiła się długość C90. Dla porównania TDK MA kosztowała około 1/3 tej ceny. Ciekawostką jest fakt, że w MA i MA-R zastosowano tą samą taśmę. Różnica jest tylko (albo aż) w obudowie. Ideą stojącą za powstaniem tak kosmicznej obudowy była koncepcja inżynierów TDK, że kaseta magnetofonowa stanowi część mechanizmu magnetofonu i dlatego najlepsze kasety powinny być wykonywane z dokładnościami z jakimi wykonywane są topowe decki i do takich magnetofonów ta kaseta była dedykowana. W momencie premiery MA-R, standard automatycznego wykrywania rodzaju taśmy nie był jeszcze określony więc pierwsza wersja produkowana była bez otworów detekcyjnych co uniemożliwia MA-R z lat 79-81 w deckach nie posiadających ręcznego wyboru rodzaju taśmy. TDK MA-R to "pramatka" wszystkich "super metali" których wysyp nastąpił dekadę później (Sony Super Metal Master, That's Suono, Denon MG-X itp.) ale to pierwsza MA-R pozostaje krokiem milowym w historii kaset magnetofonowych.
    2 punkty
  4. Witam kolegów. jakiś czas temu wpadłem na pewien pomysł.... i zacząłem od projektu który zaprezentowałem na naszej grupie..... A było to tak... "Witam ! dziś mała ciekawostka , rozpoczynam mały projekt ....z racji tego że przetwornice z 230 na 100 V raczej nie grzeszą urodą ?a wszyscy lubimy estetykę, postanowiłem wykonać obudowę w formie osobnego klocka , panel z aluminum a reszta obudowy z sl-pg420 . A wewnątrz ....... to już następnym razem . Projekt przedniego panelu w stylu urządzeń z "kwadratem" na filmie poniżej.." Dziś właśnie ukończyłem moje "dzieło". Poniżej przedstawiam małą relację . Obudowa - wykorzystałem obudowę z SL-PG420 malowana na czarno wewnątrz i spód, pokrywa górna odnowiona i pomalowana moją farbą przez którą ostatnio o mało nie zostałem na grupie zlinczowany ? Panel przedni całkowicie wykonany od nowa z aluminium ,otwory wycinane wodą wg projektu , następnie pomalowany wspomnianą wyżej farbą oczywiście najpierw był podkład. Przycisk włącznika z Sv-3500 (bo taki akurat miałem) Transformator wykonany na zamówienie przez Toroidy.pl Pri 230 V Sec I 120V Sec II 100V 600VA wersja dla urządzeń audio. Trafo jest bardzo ciche ,nie ma żadnych wibracji buczenia ani innych niepotrzebnych niespodzianek , kompletna cisza!!!! ( warto było dołożyć kilkadziesiąt złotych.) Napięcia wyjściowe tak jak deklaruje producent idealnie 100V oraz 119-120V. Ilość godzin poświęconych od projektu do dnia dzisiejszego czyli zamknięcia obudowy działającego gotowego urządzenia =38. Za wyjątkiem wycięcia wodą otworów i zrobienia napisów , całość prac wykonałem samodzielnie . Napisy na froncie wykonane techniką laserową , diody led jako wskaźniki obecności napięcia . Trochę kłopotu było ze znalezieniem odpowiedniego isostatu ale w końcu udało się go kupić . Koszty : całkowita wartość wszystkich elementów wykorzystanych do budowy zarówno tych używanych jak i nowych wyniosła 758 zł Urządzenie działa poprawnie ,i szczerze mówiąc jestem bardzo zadowolony choć nie wiem czy bardziej z powodu tego ,że w końcu skończyłem pracę nad nim czy z powodu ,że jest i działa. ? Czy było warto? Myślę że tak ,przynajmniej dla własnej satysfakcji. Mam teraz coś nietuzinkowego i póki co jedynego w swoim rodzaju. Poniżej przedstawiam kilka zdjęć z poszczególnych etapów oraz fotki efektu finalnego. Czy się podoba? Oceńcie sami.
    2 punkty
  5. Witam To i ja pokażę moje maleństwa Zestaw nr.1 Zestaw nr.2 Wzmacniacz SU VX800 Wzmacniacz SU VX720 Amplituner SA GX910 Tuner ST GT630 Tuner ST G90 Magnetofon RS BX727 Magnetofon RS BX828 Magnetofon RS TR555 Magnetofon RS TR555 Odtwarzacz CD SL PS700 Odtwarzacz CD SL PS900 Korektor SH GE70 Odtwarzacz CD SL P555 Korektor SH GE70 Korektor SH 8058 Gramofon SL B3 Troszkę sie u mnie zmieniło od ostatniego wpisu a mianowicie ... zestaw 1 Zestaw nr.2 Zestaw nr.3 Wzmacniacz SU V90 Wzmacniacz SU VX800 Amplituner SA GX910 Odtwarzacz CD SL P1000 Magnetofon RS BX828 Magnetofon RS TR555 Korektor SH 8046 Tuner ST GT630 Magnetofon RS BX727 Magnetofon RS T80R Korektor SH 8058 Odtwarzacz CD SL PS700 Magnetofon RS B905 Odtwarzacz CD SL PS900 Korektor SH GE70 Tuner ST G7 Timer SH4020 Timer SH4060 Timer SH4060 Gramofon SL B3
    2 punkty
  6. Jesteś w błędzie. Budowa i materiały w sprzęcie obecnie to kompromitacja i kpina. Nie zamierzam polemizować. Zachęcam do lektury. Szczególnie młode roczniki, wszystko wiedzące.
    2 punkty
  7. Proszę bardzo, dodam zdjęcia i troszkę więcej opisu. Wieża przed moja ostatnią reorganizacją zawierała amplituner SA-GX280 (1995), który trzymałem trochę z sentymentu (mam go od nowego), bo grał przeciętnie (co na altusach nie miało zresztą większego znaczenia heh). Tak na marginesie, ten amplituner dzielnie robił za domowe centrum rozrywki, bo miał sporo wejść, radio było nawet z RDSem i miał pełnofunkcjonalnego pilota do obsługi. Niestety, trafił do piwnicy, wraz z SL-PG200, w którego miejsce nabyłem SL-PG520 (ładnie się komponuje z gałką do przewijania). A w miejsce amplitunera wstawiłem "pełnokrwisty" wzmacniacz SU-VX600 na modnych wówczas układach hybrydowych. Używam przy tej wieży nadal Altusów 75, które osobiście kupiłem AD 1984. Grają okropnie wg współczesnych standardów, ale po zaaplikowaniu paru ustawień w korektorze SH-GE70 daje się tego słuchać, choć nadal sprawia to wrażenie brzmieniowej wycieczki do lat 80-ych (ale o to chyba chodzi w tej zabawie?). Deck RS-BX626 teraz akurat ciężko pracuje wstawiony do wieży Onkyo, gdzie za pomocą sieciowego odtwarzacza i serwisu Tidal odświeżam płyty nagrane na kasety. Na marginesie, oryginalnie nagrania na kasetach z lat 80/90-ych bardzo dobrze zniosły próbę czasu, ale niektóre pochodzą jeszcze z "Wieczorów płytowych" i były nagrane na sprzęcie słabszej klasy (część na tzw kasprzaku z wskaźnikami wychyłowymi i Dolby B, później miałem kupiony w Pewexie RS-TR165). Z tym magnetem 626 to w sumie ciekawostka. Kupiłem go na aukcji za całe 35 (+przesyłka niewiele mniej) trochę w ciemno, bo był z lekka zdezelowany. Porysowana górna obudowa, brak gałki poziomu wysterowania, urwana nóżka, no i brak znaczka Technics na froncie! Ale poza tym front w podejrzanie stanie, na plexi żadnych rys, także zaryzykowałem. Czekała mnie miła niespodzianka, bo magnetofon praktycznie nie był używany! Nawet guma wałka napędowego nie miała śladu taśmy! Głowice i wszystkie podzespoły w idealnym stanie. Po małej renowacji i usunięciu uszkodzeń mam kaseciaka niemal w stanie NOS, można rzec nieśmiganą nówkę, która świetnie odtwarza i nagrywa. Sorki, że się rozpisałem, ale sprzęt ma swoje lata, to i swoje historie. 🙂 Pozdrawiam! Darek
    2 punkty
  8. To ja jako pierwszy pochwalę się tym co mam. Nie jest dużo ale z czasem myślę że będzie więcej, najważniejsze że jestem z tego zestawu zadowolony. Jak już kiedyś gdzieś wspominałem jest to mój powrót do przeszłości gdy byłem nastolatkiem i miałem swoją pierwszą wieżę Technics'a. Nie obchodzi mnie co sądzą o nim inni, mogą być dużo lepsze firmy niż Technics, ja mam to co lubię. Temat jest oznaczony v1, znaczy to że tyczy się to tego segmentu a w przyszłości może się pojawić inny z innymi klockami. Obecnie w zestawie: SU-C1000 MK2 SE-A1000 Reference St-GT650 SH-GE70 RS-BX747 Kolumny Jamo Concert 570 Limited Edition w planach za niedługo SL-PS740A
    2 punkty
  9. Porównanie sprzed ok. 2 lat dokonane przez kolegę z innego forum: „Jakiś czas temu obiecałem wam pomiary SU-V900 i SU-90D ... oto i one. SU-V900 dysponuje większą mocą: 147W przy 8 Ohm vs 126W dla SU-V90D Dysproporcje jeszcze się pogłębiają przy bardziej wymagającym obciążeniu 4 Ohm: o ile SU-V900 osiąga 228W, niezależnie czy obciążymy 1 czy 2 kanały (typowe dla konstrukcji dual mono, gdzie każdy kanał ma swój zasilacz), w SU-V90D, który posiada tylko jeden wspólny zasilacz, moc wzrasta do 202W przy 1 kanale, ale 'siada' do zaledwie 155W, gdy zmierzymy naraz 2 kanały - dowód na to, że zasilacz 'nie wyrabia'. SU-V900 ma także minimalnie niższe zniekształcenia THD+N. Co ciekawe, to SU-V90D ma lepszy stosunek S/N - 85dB vs 79dB oraz odrobinę 'czystsze' spektrum FFT. Pomiary wykonane przez Radka Łabanowskiego z Magazynu AUDIO - możecie więc je śmiało porównać do ponad 300 innych urządzeń na stronie AUDIO. PS. SU-V90D gra lepiej. SU-V900 to muł bagienny :)”
    2 punkty
  10. A oto mój zestaw Technics ? Gramofon:SL-BD3 Procesor Dźwięku:SH-GE90 Odtwarzacz CD:SL-PG590 Deck:RS-BX601 Zmieniarka CD:SL-PD8 Amplituner:SA-AX6
    2 punkty
  11. Z racji, że ze względu na małe dziecko, muszę zamknąć wzmacniacz w szafce, to wymusiłem obieg powietrza. Szafka niby bez pleców, ale wiem po SU-8088, że grzeje się niemiłosiernie, szkoda mi elektrolitów i czasu na ponowne rozkręcanie i poprawianie lutów. Na koniec ustawienie prądów i napięć wg manuala i już... Po kilku ładnych godzinach gotowe...
    2 punkty
  12. Najdziwniejsze co mnie spotkało podczas tej "naprawy" to sytuacja poniżej. Zwróćcie uwagę na polaryzację kondensatorów (tych dużych): Pierwsza fotka, to tak jak fabryka wydała: A tutaj tak jak zrobiłem ja (wg schematu oraz oznaczeń na płytce): Jak widać kondensator po prawej stronie jest czy raczej był wlutowany odwrotnie... Nie mam pojęcia, czy faktycznie był odwrotnie, czy np tylko miał źle naklejoną folię. Przy kupnie nie testowałem wejścia gramofonowego (to płytka preampu), więc nie wiem czy działał. 100% pewności co do tego w którą stronę ten kondensator powinien być wlutowany osiągnąłem dopiero dzięki koledze Norbertowi Ochenkowskiemu, któremu bardzo dziękuję za poświęcony czas. Dalej już bez niespodzianek, na bieżąco po kolei wymiana elektrolitów, czyszczenie.
    2 punkty
  13. 1. Powinna być instrukcja w PL to A700. 2. Tak będzie współpracował. 3.Sprawdź w plikach czy nie ma,jak nie ma odezwij się do Krzyśka powinien ogarnąć
    1 punkt
  14. Wersja 1.0.0

    13 pobrań

    Technics SH 8075 instrukcja obsługi PL i DE SH-8075 Korektor graficzny stereo (1983-92) Specyfikacje Czułość wejścia: 1V (maksymalnie 8V) Poziom wyjściowy: 1V (maks. 8V) Odpowiedź częstotliwościowa: od 5 Hz do 100 kHz Stosunek sygnału do szumu: 104dB Całkowite zniekształcenia harmoniczne: 0,001% Separacja kanałów: 70dB Zakres sterowania: ± 12dB Pasma częstotliwości: 16, 20, 25, 31,5, 40, 50, 63, 80, 100, 125, 160, 200, 250, 315, 400, 500, 630, 800, 1K, 1.25K, 1.6K, 2K, 2.5K, 3.15K, 4K, 5K, 6.3K, 8K, 10K, 12.5K, 16K, 20K, 25KHz Wymiary: 153 x 430 x 330 mm Waga: 6,6 kg SH 8075 instrukcja obsługi PL.pdf
    1 punkt
  15. Moje zestawienie SU VX 720 (SU 820 W REMONCIE) RS BX 727 RSBX 606 SH GE 70 SL PG 500A ST 610 SL BD 20
    1 punkt
  16. Siemka. Jak wiadomo nie można mieć wszystkiego. Kiedy ustawilem po cichu trzy wieże pod telewizorem (każda 6-8 elementów) to niestety żona zauważyła.🤣 Póki co u mnie takie ESTETYCZNE zestawienie. Co jakiś czas sobie tylko coś zmieniam czyt.: odwijam ze stretchu na szafie... Myślę już od jakiegoś czasu jak eksponować moje wszystkie klocki naraz. Zobaczymy co wygra, czy regał pod sufit czy nowe mebelki w salonie.😉
    1 punkt
  17. Witam Wszystkich, jestem i ja.
    1 punkt
  18. Wersja 1.0.0

    4 pobrania

    RP 9024 Instrukcja obsługi Pl.pdf Technika RP-9024 Dekoder kodera DBX (1981-84) Specyfikacje Kanały: 2 System redukcji szumów: DBX Poprawa S / N: 30dB (DBX) Zakres dynamiki: 110dB Wymiary: 430 x 53 x 280mm Waga: 3kg Wykończenie: czarny, srebrny Rok: 1982
    1 punkt
  19. Zawsze się chwalimy swoim sprzętem, że tak go nazwę "stacjonarnym" Ja w tym temacie chciałbym się pochwalić swoim sprzętem "przenośnym" jak i firmy Technics tak i inne które posiadam (w tym wypadku Sony). Technics RS-646DS, Technics SL-XP5 oraz Sony WM-FS473 Mam nadzieję, że na nich się nie skończy ?
    1 punkt
  20. Co jakiś czas pojawiają się zapytania "co zrobić gdy tuner gubi RDS / miga w nim kontrolka QUARTZ LOCK / przekłamuje częstotliwość pokazując np. 100.05 zamiast 100.00." "Naprawa" prosta i przyjemna. O ile ma się miernik i o ile ceramiczne cewki się nie "zastały" - bo wtedy próba ich kręcenia może się skończyć ich skruszeniem. Ważne - do kręcenia NIE UŻYWAMY stalowych śrubokrętów - bo wtedy ukruszenie jest niemal pewne. Są do tego specjalne ceramiczne śrubokręty. Ja takimi nie dysponuję więc użyłem zastruganych zapałek. Podłączamy ustawiony na mV miernik do punktów TP 101 i TP 102, w cewki (T101 i T102) wkładamy zapałki i regulujemy nimi tak, żeby na mierniku było jak najbliżej 0 mV - nie powiem którą zapałką w którą stronę trzeba kręcić - to trzeba wyczuć. Trzeba być bardzo delikatnym, bo z pozoru małe drgnięcie dowala +50mV. Nigdy nie udało mi się ustawić ZERA, pewnie przez to, że sygnał radiowy nie jest zbyt stabilny. Ale ustawiając tak, że napięcie będzie skakać pomiędzy 10.0 mV a -10.0 mV można być pewnym, że jest OKEJ. Ważne - tuner musi być włączony i ustawiony na jakąś silną stację - u mnie to ESKA ? Pomogłem już kilkunastu osobom tłumacząc po kolei ta procedurę, ale dziś - przy okazji tego, że w jednych z moich tunerów zaczął migać QUARTZ LOCK - postanowiłem napisać ten banalnie prosty "poradnik". Miłej zabawy!
    1 punkt
  21. Jestem fanem tylko i wyłącznie technicsa po prostu muj sprzęt i tyle
    1 punkt
  22. Wersja 1.0.0

    13 pobrań

    Technics RS TR165 instrukcja serwisowa EN S-TR165 Talia z podwójną kasetą (1990-91) Specyfikacje Typ: automatyczny tył, podwójny kompaktowy pokład kasetowy System gąsienic: 4-ścieżkowy, 2-kanałowy stereo Prędkość taśmy: 4,8 cm/s Głowice: 1 x odtwarzanie, 1 x nagrywanie/odtwarzanie, 1 x wymazywanie Typ taśmy: typ I, CrO2, Metal Redukcja szumów: B, C Pasmo częstotliwości: od 20 Hz do 18 kHz (taśma metalowa) Stosunek sygnału do szumu: 74 dB (dolby C) Wow i trzepotanie: 0,07% Wejście: 60mV (linia) Wyjście: 0.4V (linia) Wymiary: 430 x 136 x 290mm Waga: 4,8 kg Rok: 1990
    1 punkt
  23. Wersja 1.0.0

    43 pobrań

    Technics HIFI 1989-90 SE
    1 punkt
  24. Dodam jeszcze garść informacji n/t zapisu i odczytu w formacie MD: Upraszczając, MiniDisc to połączenie kasety z...CDkiem bo znajdziemy tam i głowicę magnetyczną i laser i ferromagnetyk Dla tych co nie lubią technikaliów info skrócone: zapis na MD dokonywany jest przez głowicę magnetyczną, a odczyt przez laser. ...a szczególarze muszą przypomnieć sobie trochę fizyki bo temat jest dość złożony: Podczas nagrywania, jedna strona dysku MD jest podgrzewana laserem półprzewodnikowym natomiast na drugiej stronie (pokrytej warstwą magnetyczną) głowica magnetyczna dokonuje zapisu danych. Po co to podgrzewanie? Wynika to z tzw. Temperatury Curie. Jest to temperatura przy której ferromagnetyk staje się paramagnetykiem czyli, znów upraszczając: po podgrzaniu można zapisać dane przy użyciu dużo słabszego pola magnetycznego. Można więc powiedzieć, że podgrzewając dysk laserem podczas procedury zapisu ułatwiamy jej przeprowadzenie natomiast po ochłodzeniu nośnika zapis ten się utrwala (jest dużo odporniejszy na działanie pola magnetycznego). Wszystko to powoduje, że trwałość danych zapisanych na MD ocenia się na minimum 30 lat. No dobra, podgrzaliśmy dysk laserem, zapisaliśmy dane głowicą magnetyczną, a co z odczytem? I tu kolejne zonk bo odczyt z MD odbywa się nie przy pomocy głowicy magnetycznej którą zapisaliśmy dane ale przy pomocy...lasera tyle, że o mocy ok. 1/10 niż moc użyta do podgrzania płyty podczas zapisywania A w jaki sposób laser odczytuje dane zapisane przez głowicę magnetyczną? Tu wkracza do akcji zjawisko magnetooptyczne zwane Zjawiskiem Faradaya, polegające na tym, że światło spolaryzowane liniowo (czyli wiązka naszego lasera) obraca się o pewien kąt przechodząc przez ośrodek w którym istnieje pole magnetyczne. W technologii MD zjawisko to jest wykorzystywane w ten sposób, że światło lasera w różny sposób odbija się od różnie namagnesowanej powierzchni płyty MD i na podstawie tego system jest w stanie odczytać z płyty bity czyli 0 lub 1. Jak więc widzicie technologia MiniDisców to prawie magia łącząca optykę z magnetyzmem i dlatego też nośniki MD nazywamy magnetooptycznymi. Na koniec dwa info którymi będziecie mogli zabłysnąć wśród mniej uświadomionych fanów MiniDisców: warstwa rejestrująca MD składa się ze związku terbu, żelaza i kobaltu, a jej Temperatura Curie to 180 st. C i do aż takiej temperatury laser podgrzewa Wasze MD podczas zapisywania. Więc się nie poparzcie
    1 punkt
  25. Fajne są te zestawy mini, sam posiadam serię HD501 i jestem z niej mega zadowolony
    1 punkt
  26. Witam wszystkich pasjonatów! Właśnie wyciągnąłem na światło dzienne zbiór swoich kaset magnetofonowych. Jak się okazało zachowało się ich całkiem sporo, około 70 sztuk. Różne modele, różnych firm. Postaram się je zaprezentować i krótko omówić. Na początek parę słów jak wyglądał rynek tych nośników w latach PRLu i na początku lat 90-ych, kiedy kasety miały lata swojej świetności. Kasety polskich producentów (np Stilon Gorzów) były dość dobrze dostępne (głównie Fe), z tym, że ich jakość była przeciętna i jeszcze się pogarszała w latach kryzysu. Może nawet nie były jakieś fatalne brzmieniowo, ale strasznie brudziły i trzeba było często myć głowice i tor przesuwu. Ich wykonanie było mało precyzyjne, podczas przewijania potrafiły niemiłosiernie skrzeczeć. Marzeniem były kasety produkcji "zachodniej" (co może było mało precyzyjnym określeniem, bo dotyczyło także producentów japońskich), elegancko wykonane i fabrycznie zafoliowane. W zasadzie jedynym miejscem, gdzie można je było kupić był Pewex (ewentualnie Baltona), czasem trafiało coś z tzw prywatnego importu. Jak pamiętam cena podstawowych modeli Fe C-90 to ok 1-1,5 USD. Wyższe modele żelazowe ok 2,50 USD i od tego poziomu zaczynały się Cro2. Taśmy metalowe to był absolutny luksus i trzeba było wyasygnować ponad 4 USD. Może teraz te ceny nie robią wrażenia, ale przeciętny Polak wtedy zarabiał odpowiednik około 20 USD miesięcznie! Także zakup taśm był dość kosztowny (nie wspominając już o samych sprzętach Technicsa, taki magnetofon kosztował ok 250 USD - łatwo sobie przeliczyć, ile czasu trzeba było na niego pracować, ale to temat na inną pogadankę 😉 ) Po reformie Balcerowicza kasety początkowo nadal kupowało się w pewexach, ale już za złotówki. Ale wkrótce, w początku lat 90-ych, pojawiły się także w sporym wyborze w zwykłych sklepach RTV i... straciły status towaru luksusowego. Tyle dziś tytułem wstępu, wkrótce zaprezentuje poszczególne marki i modele z moich zbiorów, z krótkim komentarzem. Zapraszam też innych do podzielenia się uwagami i własnymi doświadczeniami w temacie kaset kompaktowych.
    1 punkt
  27. F jak Fuji Mam tylko jeden typ taśmy tego producenta, ale za to w sporej ilości, także C-60 (preferowałem ogólnie C-90). Domyślam się, że taśmy były w dobrej cenie i nabyłem "hurtem" partię. Pewnie już lata 90-e, bo wcześniej kupowało się za twardą walutę po sztuce-dwie... 😉 FUJI DR-Ix Popularna taśma żelazowa ogólnego zastosowania. Spełnia po prostu swoje zadanie, nie wyróżnia niczym specjalnym wśród budżetowej konkurencji. No może wizualnie się wyróżnia - kaseta jest wykonana w całości z przezroczystego tworzywa.
    1 punkt
  28. B - jak BASF Ogólnie rzecz biorąc preferowałem raczej kasety japońskich producentów, ale po wypróbowaniu okazało, że kasety tej niemieckiej marki niczym nie ustępują, a wręcz są lepsze od niektórych modeli japończyków w podobnym przedziale cenowym. BASF Ferro Extra I Podstawowa taśma Fe, standard w tej klasie, nie można nic zarzucić, ale i niczym nadzwyczajnym się nie wyróżnia. Może poza ceną zakupu, która była nieco niższa od japońskiej konkurencji. Mam ich całkiem sporo, zarówno w wersji C-60, jak i C-90. Na zdjęciu można dostrzec drobne różnice w wykonaniu (np napis BASF w okienku), zależne od serii. BASF Ferro Maxima I Bardzo solidna taśma Fe, nagrany dźwięk jest znacznie lepszej jakości niż w modelu Ferro Extra I. Jej jakość z pewnością docenią posiadacze lepszych magnetofonów. BASF Futura Jedyny BASF Cro2 w moim zbiorze. Jak na taśmę chromową, nie przekonuje i jest to bardzo przeciętny model. Dlatego zapewne poprzestałem na nabyciu jednej sztuki do przetestowania. Za to ładnie wygląda. Pudełko z przyciemnianego plastiku i... futurystyczny, designerski wygląd samej kasety. 😉
    1 punkt
  29. Dodam jeszcze, że technics w swoich wzmacniaczach, a ściślej przedwzmacniaczach z uporem maniaka stosuje nieprawidłową korekcję tonów niskich i wysokich na skrajach słyszalnego pasma. Dół 20hz i góra 20khz. Z takimi wierzchołkami paraboli trudno znaleźć inną firmę. Odstręcza to od stosowania takiej korekcji. Dużo lepiej byłoby 100/200hz na dole i 8/10khz na górze. Albo tak jak jest to np. świetnie zrealizowane przez kenwooda w basic c2 (turnover).
    1 punkt
  30. 650 to już linia w nowym wzornictwie. Co do "wysokości" numerka, to nie ma co przykładać wielkiej wagi. Ma to jakiś sens tylko w obrębie danej linii/rocznika. W kolejnych modelach następowała często ich deprecjacja, czyli teoretycznie numer z wyższymi cyferkami okazywał się słabszy od poprzednika z teoretycznie niższym oznaczeniem. Taki chwyt marketingowy. 🙂 Warto poprzeglądać katalogi Technicsa z kolejnych lat, gdzie sprzęty są przedstawione generalnie we właściwej gradacji.
    1 punkt
  31. TOKIO - Matsushita Electric Industrial Co., czołowy japoński producent konsumenckiego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, ogłosił w środę (13 czerwca 1988), że rozpocznie w przyszłym miesiącu produkcję odtwarzaczy płyt kompaktowych w Niemczech Zachodnich z mechanizmem OPRACOWANYM WSPÓLNIE z marką Philips z siedzibą w Holandii. Firma Matsushita zgodziła się w porozumieniu z marką Philips na WSPÓLNE opracowanie mechanizmu, który będzie dostarczany do MBV do produkcji odtwarzaczy CD. Firma z Osaki dodała, że produkcja zostanie wykonana przez MB Video GmbH, spółkę Joint Venture, Matsushita Electric i Robert Bosch GmbH z siedzibą w Stuttgart. Stwierdzono, że umowa Matsushita-Philips znacznie wzmocni współpracę między obiema firmami. Obaj partnerzy już od 1983 roku współpracują technicznie przy produkcji magnetowidów w formacie VHS, które produkuje MB Video z siedzibą w Ostrode podała firma. Firma MBV w 65 procentach należy do Matsushita, a w 35 procent do Robert Bosch GmbH Firma podała, że do marca 1989 roku w MBV będzie produkowanych około 70 000 odtwarzaczy CD. Zatrudnienie w zakładzie produkcyjnym wzrośnie do około 100 osób do końca marca 1989 roku. W 1998 roku firma MB Audio Video, stała się spółką zależną od Matsushita, Matsushita Audio Video Deutschland GmbH.
    1 punkt
  32. Bawełnianą szmatką, najlepsza taka do szkieł okularów
    1 punkt
  33. To jednak dobrze myślałem ? Gratki zakupu, ładnie wygląda. ?
    1 punkt
  34. Highlandgreen - Bardzo fajna relacja ?. Też jestem posiadaczem tego wzmacniacza. Mogę tylko potwierdzić, że warto się nim zainteresować. Jest to wzmacniacz z ery kiedy Technics brzmiał dobrze. Sam za łepka widziałem go tylko raz i nie mogłem uwierzyć, jak znajomy pokazał mi podłączenie odtwarzacza cd światłowodem do tego wzmacniacza. Tak światłowodem ? bo wtedy jeszcze w sklepach nikt nie wiedział co to jest przewód optyczny. Znajomy zrobił przewód ze światłowodu a wtyczki z przewierconych zawleczek gniazd optycznych. Takie były czasy ? więc moje zdziwienie było uzasadnione bo nie rozumiałem jak to możliwe, mieć dwa kanały - stereo, z jednej żyłki :). Wtedy nie istniało pojęcie DAC. Od tamtego czasu w sferze marzeń zawsze za mną chodził ten wzmacniacz. W sferze marzeń, bo kosztował wtedy tyle, że pogodziłem się z faktem, że to tylko marzenie. No ale czasy się zmieniły i marzenie zrealizowałem po 25 latach od kiedy go ujrzałem po raz pierwszy. Teraz w dobie streamerów, dekoderów i innych bajerów lubię wrócić choć na chwilę do posłuchania starego dobrego Technicsa.
    1 punkt
  35. Obecnie posiadam ax7 i szczerze powiem Ci że nie zwróciłem nigdy uwagi ale zazwyczaj jak sama nazwa mówi studzić sprzęt odprowadza ciepło na moje program troszkę i mu przylot coś dobrze przy większym obciążeniu powinien się załączyć myślę może się mylę ale po prostu się załącza w odpowiedniej chwili gdy skórat nie patrzysz bo myślę że dostałby dużej temperatury mógł wyłączyć się bo zapewne ma zabezpieczenie lub uszkodzić mam troszkę mało czasu ale jak nie ogarniesz daj znać w sobotę postaram Ci się sprawdzić na moim jak to wyglada
    1 punkt
  36. Czas na mnie. Na chwilę obecną mój zestaw wygląda tak (obecną, gdyż u mnie się to zmienia z dnia na dzień).: Przedwzmacniacz SU-C3000 Końcówka SE-A3000 Odtwarzacz CD SL-P2000 na RCA Furukawa Magnetofon szpulowy RS1500 z przekładką na 1506 Gramofon SL1210mk2 Magnetofon RS-B100 Magnetofon RS-B905 Magnetofon RS-B965 Odtwarzacz CD SL-PS670D Głośniki SB-C700 na przewodach Kimber 8TC oraz na standach Atacama Napewno coś się jeszcze zmieni więc szykujcie się na Vol. 4 ? Z czasem zaprezentuje swoje poprzednie zestawy. Pozdrawiam.
    1 punkt
  37. Cześć. Nie prowadzę napraw, bo nie znam się na tyle, aby przyjąć czyjś sprzęt i wziąć za to odpowiedzialność - gdybym coś spieprzył tutaj, to mógłbym mieć pretensje tylko sam do siebie. Specyficzne dla tego modelu jest sniedzenie styków, nie poradzi się na to nic poza rozebraniem i wyczyszczeniem. Nie znam też niestety nikogo kto by się tego podjął - sam mam jeszcze jeden wzmacniacz do ogarnięcia, a z racji, że dorobiłem się dwójki dzieci, to sam nie mam na to czasu i chętnie bym to komuś zlecił. Chociaż znam jedną osobę - siedzi w Irlandii, mogę podpytać, no ale trzeba się liczyć z kosztami :(
    1 punkt
  38. Witam i pozdrawiam wszystkich Technicso Szalenców Technics to sprzecik z mojego dzieciństwa, a ulubionym klockiem jest deck. Tak je zbieram parę lat i miejsca zaczyna brakowac?
    1 punkt
  39. Bardzo ładny zestaw. Ampli i zmieniarka super się komponują, bajka. Jesteś zadowolony z Jamo? Też mam Jamo ale inny model.
    1 punkt
  40. Filmik poniżej przedstawia sposób naprawy migającego wyświetlacza. Wszystko co potrzebne znajdziecie w filmie.
    1 punkt
  41. 1 punkt
  42. 1 punkt
  43. 1 punkt
  44. Dzisiaj przeszedł pierwsze testy, na razie posłuchałem go na wbudowanym DAC'u oraz podłączyłem RS-705. Te kilka godzin, które dzisiaj mi umilił, były na prawdę przyjemne. Nie zawiodłem się i nie żałuję czasu i kasy, które poświęciłem. W wolnej chwili zamienię go miejscami z SU-8088, przed którym podobna droga. Wtedy też przetestuję preamp (o ile w ogóle działa) i postaram się nieco przybliżyć jego brzmienie i samą przyjemność obcowania z tym wzmacniaczem. Oczywiście zestawię go z innymi które posiadałem (głównie ze wspomnianym SU-8088). Jeśli preamp będzie sprawny, to nie boję się tego powiedzieć: SU-V90D będzie jak z fabryki z jedną małą ryską na przednim panelu.
    1 punkt
  45. Witam, kupię jak w tytule, czyli decka RS-B605. Moje wymagania, tylko i wyłącznie: - RS-B605 - srebrny - stan bdb i w 100% sprawny - nie składany z kilku sztuk - najlepiej na oryginalnych częściach - pełna historia mile widziana (dokumentacja, potwierdzenia z ewentualnych napraw itp.) Cena jaką mogę zaproponować to ok. 300zł, chyba że znajdzie się igła w stanie kolekcjonerskim to jestem w stanie dołożyć. Czekam na oferty. Pozdrawiam.
    1 punkt

Technics Group PL

  • Grupa zrzeszająca wszystkich fanów marki TECHNICS. Gorąco zapraszamy i zachęcamy do dyskusji, wymiany spostrzeżeń oraz doświadczeń związanych z ukochanym producentem sprzętu audio.

Informacje

Zawartość

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
UP