Jump to content

Welcome to Technics Group PL

Guest Image

Welcome to Technics Group PL, like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Technics Group PL by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

All Activity

This stream auto-updates

  1. Last week
  2. Earlier
  3. Duke

    MD w pigułce

    Dzisiaj będzie pogadanka w temacie "Technics, a MiniDisc czyli wszystko co chcielibyście wiedzieć ale baliście się zapytać" ;) Od dłuższego już czasu jestem fanem formatu MD który "odkryłem" dla siebie parę lat temu. Szczyt popularności tego formatu przypadał na lata 1995-2005 ale ja go wtedy praktycznie nie znałem. Brat miał przenośny odtwarzacz ale jakoś nie zwróciłem na to większej uwagi. Bardzo dużo informacji na temat MD jest na naszym forum więc nie będę ich tutaj przepisywał, dodam tylko, że gorąco zachęcam Was do zapoznania się z tym formatem bo jest to naprawdę fajne medium, zwłaszcza jak lubicie robić własne składanki. Co ważne dyski są cały czas dostępne i nieprzesadnie drogie: kilkanaście zł za nówkę w folii i kilka zł za używki. Sam format Mini Disc został wymyślony przez Sony jako następca kasety magnetofonowej. Miał łączyć mobilność (niewielkie rozmiary) z cyfrową jakością zapisu. W 100% udało się to pierwsze: MD są dużo mniejsze od kaset, a przenośne odtwarzacze do nich z końcowych czasów produkcji (czyli mniej więcej po 2000 roku) są niewiele większe od samych dysków. Z jakością było tak sobie, zwłaszcza na początku. MiniDisc stosuje stratną kompresję danych i na początku algorytmy tej kompresji były po prostu niedopracowane. Mówi się, że MD został zaprezentowany za wcześnie. Mimo, że same dyski były malutkie to pierwsze odtwarzacze przenośne były większe niż kasetowe walkmany. Z czasem jednak wszystko zmieniało się na lepsze. SONY dopracowywało kodeki i miniaturyzowało urządzenia. W okolicach roku 1998-1999 wraz z wersją kodeka ATRAC 4.5 wyeliminowano w zasadzie wszystkie wady i format zaczął naprawdę grać. Puryści powiedzą z niesmakiem, że ATRAC to ciągle kodek stratny ale w ślepych testach 99% nie odróżni dobrze nagranego MD od CD. Jeśli więc ktoś nie jest skończonym audiofilem może spokojnie zacząć bawić się tym formatem do czego zachęcam. Technics zaczął oferować swoje urządzenia MD dość późno bo dopiero w okolicach 1999 roku. Na rynek wypuszczono wtedy pierwszy stacjonarny model SJ-MD100 oraz SJ-HD501 czyli klocek pasujący do mikro wieżyczek SC-HD81, SC-HD501 oraz SC-HD301. Pomimo sporej różnicy wielkościowej oba klocki są w zasadzie takie same. Mają takie same funkcje, takie same kości ATRAC, a nawet takie same piloty zdalnego sterowania. Zatrzymajmy się na chwilę na kościach ATRAC. Matsushita zdecydowała się na opracowanie własnego kodeka który byłe jednak oczywiście w pełni kompatybilny z ATRACiem. Dlatego też gdy ktoś pyta jakie wersje ATRAC są użyte w deckach Technisa, odpowiedź brzmi... żadne. ATRAC to nazwa stosowana przez Sony. Technics używał nazwy H.D.E.S. czyli High Density Encoding System (System Kodujacy Wysokiej Gęstości), a jego materiały marketingowe twierdziły, że "Ten system posiada trzy zasadnicze przewagi nad ATRAC. Po pierwsze, używa zaawansowanej alokacji bitów. Po drugie zapewnia bardzie precyzyjny atak detekcji sygnału. Po trzecie używa wysoko precyzyjnej technologii kwantyzacji. Rezultatem jest dźwięk wyjątkowo wysokiej jakości praktycznie pozbawiony jakichkolwiek szumów." Zrozumieliście coś? Spoko, ja też niewiele :) Tak czy inaczej SJ-MD100 to produkt dobry, który wygrywał testy w swojej kategorii cenowej. Kategoria ta była niestety niezbyt wysoka bo SJ-MD100 to był sprzęt budżetowy kosztujący ok 300 Euro. Dla porównania topowe decki MD od Sony potrafiły kosztować nawet 1.500 Euro... No ale jak pisałem - wstydu nie ma i SJ-MD100 został przez rynek przyjęty dość ciepło. Rok później Technics wypuścił jego następcę czyli SJ-MD150. Wizualnie i technicznie jest to dokładnie to samo. Jedyną zmianą była nowsza kość kodeka. Co ciekawe SJ-MD150 był o 50 Euro tańszy niż jego poprzednik... Jeśli chodzi o pełnowymiarowe klocki to na tych dwóch modelach zakończyła się niestety przygoda Technicsa z formatem MD. Jak wiadomo w okolicach 2002 roku marka Technics zniknęła z rynku. Oprócz SJ-MD100/150 i SJ-JD501, Technics wypuścił jeszcze trzy segmenty MD. Wszystkie były elementami do micro wieżyczek. Poniżej zestawienie wszystkich modeli oraz zastosowanych w nich kości kodeków: Technics SJ-MD100 - 1999 (MN66616RA3) Technics SJ-MD150 - 2000 (24-bit DSP ATRAC i 20-bit AD/DA) (MN66616RA4) Technics SJ-HD505 element wieży SC-HD505MD - 1999 Technics SJ-HD501 wizualnie pasujący do wieżyczek SC-HD81, SC-HD501, SC-HD301 - 1999 (MN66616RA3) Technics SJ-HDA710 wizualnie pasujący do wieżyczek SC-HDA710, SC-HD510 i SC-HD310 - 2000 (MN66616RA4) Technics SJ-HD515 element wieży SC-HD515MD (MN66616RA4) Autor - Adam Sz
  4. Witam, jak w temacie. Poszukuję kolumn SB-R100. Pozdrawiam
  5. Ten chyba najbardziej pasuje rocznikiem do AZ7. 747 też na nim śmiga 😉
  6. Poszukuję płyty głównej do Technics RS TR265 HX PRO Może komuś zalega? Chętnie odkupię.
  7. Zajrzyj tutaj jeśli u nas nie znalazłeś https://www.hifiengine.com/manual_library/technics.shtml
  8. Dzień dobry wszystkim, Jestem nowym miłośnikiem sprzętu technics. Nabyłem właśnie komponenty vintage z różnych źródeł. Lista: Technics SU-9070 Technics SE-9060 Technics SH-9020 Technics SH-9010 Teraz kwestia podłączenia wszystkiego. Czy ktoś z was może służyć poradą? Może ktoś z was ma oryginalne instrukcje obsługi i mógłby mi przesłać kopie PDF? Albo posiada wyżej wymieniony sprzęt i może służyć poradą, opisem co i jak? Za wszelka pomoc z góry dziękuję! Pozdrawiam Przemek
  9. Witam, posiadam głośniki TEUFEL Ultima 40 aktywne, i pytanie czy można bezpośrednio podłączyć z nimi korektor graficzny
  10. Witam. Jestem posiadaczem słuchawek technics EAH AZ60 i mam problem ze stabilnością połączenia na zewnątrz. Włożenie odtwarzacza lub telefonu do kieszeni powoduje rwanie dźwięku. Wewnątrz pomieszczeń ten efekt nie występuje. Czy ktoś spotkał się z tym problemem? Dzięki za wszelkie sugestie i podpowiedzi.
  1. Load more activity

Technics Group PL

  • Grupa zrzeszająca wszystkich fanów marki TECHNICS. Gorąco zapraszamy i zachęcamy do dyskusji, wymiany spostrzeżeń oraz doświadczeń związanych z ukochanym producentem sprzętu audio.

Informacje

Zawartość

×
×
  • Create New...
UP