Jump to content
Recenzja i test słuchawek bezprzewodowych
Technics EAH-AZ70W wykonana przez Technics Group PL

Super sprzęt, wykonanie jak i działanie.

 

https://www.technics-group.pl/2020/07/03/eah-az70w/

 

IMG_20200617_141410.jpg 

 

Welcome to Technics Group PL

Guest Image

Welcome to Technics Group PL, like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Technics Group PL by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/05/19 in all areas

  1. 1 point
    Cześć. Od jakiegoś czasu zastanawiałem się czy opisywać moje zmagania z przywracaniem SU-V90D do świetności i pełnej sprawności na FB i... Stwierdziłem, że mi się nie chce... Wystawiłbym fotki, zebrał kilka like'ów i zapewne nikt by nie przeczytał do końca co robiłem, jakie napotkałem trudności, ile zajęło mi to czasu i... Ile wydałem pieniędzy. Jednak skoro powstało forum, to stwierdziłem, że tutaj to opiszę, nawet jeśli nie zainteresuje to Was, to ja będę miał dla siebie. Sporo ludzi ma problem z tym aby przyznać się ile zapłacili za sprzęt, czy jego serwis. Ja nigdy nie rozumiałem dlaczego. Wstydzą się, że za dużo? A może, że za mało i ludzie ich zjedzą, że tak tanio to nie może być dobrze? Ja postaram się opisać wszystko najbardziej szczegółowo jak potrafię. Z racji, że mam mało wolnego czasu zdecydowałem się pisać na bieżąco, edytując post, aby z racji rozciągnięcia naprawy w czasie nie zapomnieć co robiłem. Tak więc zaczynam: Kupiłem SU-V90D od pewnego chłopaka w Warszawie za całe 800 zł po zaciętych negocjacjach. Proszę sobie darować, że "łoo Panie za tyle to prawie dwumasa ze szrotu to Passata" albo "jak za tyle, to nie ma się co spodziewać, że będzie działać, a tak w ogóle to Technics, więc nawet jak będzie, to nie nadaje się do słuchania muzyki inaczej niż w remizie na altusach". Nie o tym jest post. Wracając do tematu: wzmacniacz działał, potencjometry trzeszczały i przerywały, z wyglądu był całkiem ładny, tylko gałka obdrapana i mała rysa na froncie i górnej obudowie. Krok pierwszy, to oczywiście rozebranie i czyszczenie. I tu miła niespodzianka... Obydwie rysy jak i obdrapana gałka okazały się jakimś brudem, który bez większych problemów zszedł. Po czyszczeniu moim oczom ukazał się wzmacniacz w stanie wizualnym idealnym, lub prawie idealnym. Niestety wewnątrz czekała mnie niemiła niespodzianka w postaci napuchniętego elektrolitu w sekcji zasilania. Na szczęście nie tego dużego 12000uF, a mniejszego 4700uF. Po dokładnych oględzinach znalazłem jeszcze dwa podejrzane kondensatory, więc zapadła decyzja o wymianie wszystkich. Zapewne część, lub nawet większość skrytykuje takie "wymienianie na pałę" jednak z dwóch powodów robię tak a nie inaczej: 1. Jest taki, że nie mam już testera, który kiedyś pożyczyłem, w związku z czym nie mam jak sprawdzić wszystkich kondensatorów po kolei. 2. Jestem leniwy i szkoda mi czasu na ich sprawdzanie nawet gdybym miernik posiadał. Dodatkowo z doświadczenia z kilkoma innymi wzmakami i amplitunerami wiem, że elektrolity po tylu latach jeśli trzymają jakiś parametr to jest to tylko pojemność, a ESR zazwyczaj wyjebuje w kosmos. Podobnie bywa z napięciem przebicia. Tak więc usiadłem z instrukcją i samym wzmacniaczem, spisałem listę kondensatorów i będę zabierał się za wymianę. Dzisiaj odebrałem paczkę. Dla ciekawskich komplet elektrolitów poza tymi dwoma dużymi filtrujacymi w zasilaniu kosztował ok 100 zł. Kupiłem Panasonic FM, Nichicon FG i kilka sztuk KZ, FR i z okazji, że jest trochę bipolarnych to ES. Dodatkowo mam w domu jakieś Elny, które zostały mi z wcześniejszej naprawy. CDN. Cz. 2: No i gotowe. W końcu mam chwilę, więc dam kilka fotek i opiszę co i jak. Pierwsze kilka fotek to zdjęcia tego jak wyglądał gdy się do niego dobierałem. Na fotce nr 5 widać powód mojej decyzji odnośnie serwisu: Jak widać kondensator był już na wykończeniu, a niestety nie był on jedynym. Wszystkie wyglądające podejrzanie (w sumie 3) znalazłem w miejscach gdzie występują wysokie temperatury generowane przez pobliskie elementy typu tranzystorów, czy stabilizatorów. Poniżej płytka z potencjometrami regulacji barwy. Jak widać dość mocno przegrzana - do tego stopnia, że luty były już luźne - postanowiłem dołożyć radiatory.
×
×
  • Create New...